Stake House Кристал в Стария Несебър – Няма такова обслужване просто – До кога?

Много огорчен съм от обслужването, което се предлага по нашето черноморие и по-специално, това на което се натъкнахме в един небезизвестен курорт, а именно Несебър.

Още с влизането си в стария град, група младежи ни тикат в ръцете различни листовки – една от тях е на Stake House Kristal – прокламира се евтина кухня, „народни цени“ и т.н. не помня вече конкретната реклама.

Както и да е, след дълга обиколка из красотите на стария Несебър, се чудим с приятелката ми къде да спрем за да отдъхнем и похапнем.

Дали заради рекламата или просто защото пред нас на около 20м. е въпросния Stake House Kristal (Трудно ми е да го преведа, но името е Кристал) насочваме се към него.

Заведението не изглежда нищо особено, дори малко под нивото което очакваме, търсим с поглед маса, намираме такава и сядаме. На масата има остатъци от храна, чинии, чаши от бира, прибори и 2 пълни пепелника.

Викаме си „Натоварено е, не са успели още да изчистят“… минават 10-15 мин. няма и помен от сервитьор. Ааа всъщност чухме го някъде зад нас да се опитва да говори на чужди езици с други клиенти, но нас ни отсвирва.

Решихме, че явно трябва да поемем инициативата и да го викнем – така и правим. „О извинете, аз ви погледх 3-4 пъти но нищо не казахте, мислех че сте старите клиенти“ – Е как аджеба ще сме старите клиенти – заведението е с общо 10 маси – трудно ли се помнят и не е ли това част от работата му? Добре де, и старите да бяхме – седим 15 мин. на масата с 2 пълни до горе пепелника и купчина празни посуди?

Но хайде, да не хабим излишни нерви. Ето и последващия диалог:

Сервитьора: „За вечеря ли сте дошли“ (малко странен въпрос, още в началото ни застреля)

Ние „Да“

Сервитьора: „Заповядайте менюто“

Цените са дебелички, не съвсем като за времена на криза. Решаваме да не рускуваме излишно, защото не се знае и кухнята каква е, и поръчваме стандартното: 2ма човека сме (аз и приятелката ми) и поръчваме 1 салата, 2 порции пържени картофи, 1 бира и 1 безалкохолно и ето я и смазващата реакция на сервитьора:

Сервитьора: „Това ли е всичко за вечеря?!?“ /важна е и учудената и някак обидена физиономия, която прави/

Ние: „ДА, засега“

Сервитьора: „Не, не може да си поръчате само това за вечеря, каква вечеря е това?“ или нещо от тоя род, но вече е доста обиден и повищава леко тон

Ние“ „Къде пише колко и какво трябва да си поръчаме за нашата вечеря“

Сервитьора: „Седналите сте на маса за 6 човека, а сте само 2-ма. Освен това с изглед към морето и си поръчвате едно нищо!“ – тук вече чашата преля

Уточнение: 90% от заведенията в стария град на Несебър са с изглед към Морето, което в 22:00 ч. не представлява кой знае каква гледка, особено като се има предвид вадещите окото улични лампи разположени на 10 метра от масата по посока морето. Но както и да е.

Кой си ти че да ми кажеш, на мен клиента, колко аджеба да си поръчам, трябва ли да ти вярвам, че кухнята ти е добра и ако си поръчам Калмари за 30 лв. няма да повръщам от тях по-късно? Трябва ли да се държиш по този нагъл и меко казано тъп и селски начин с клиентите, от които очакваш да получиш заплатата си, а недай си Боже и бакшиш.

Ние: хвърляме менютата и ставаме „Тогава няма да си поръчаме нищо“ и си заминаваме огорчени от отношението на въпросния господин.

Та тук възникват няколко много сериозни въпроси:

1.Това изключение ли е или правило за отношението към Българския турист?

2.Нима кризата не е достатъчна за да разберете драги ми хора, работещи в туристическия сектор, че с такова отношение сте обречени?

3.До кога ще толерираме такова отнощение, ние потърпевшите?

4.Какво е най-добре да се направи в такава ситуация?

5.Как очакваме с такова обслужване България да настигне Гърция или Турция по приходи от туризма?

6.Как да не отида в гореспоменатите държави другата година, вместо да се ядосвам с глуповати сервитьори по нашето Черноморие?

7.До кога БГ търговеца, ресторантьора и хотелиера ще мислят на принципа „Да ти взема сега парите, пък я те видя пак я не“

Надявам се заедно, да намерим отговорите на тези въпроси.

А инче хубавото е че, някои са се усетили и държат на своите клиенти – евала, че открихме и такива заведения в Несебър.

Да живее конкуренцията!

Споделете с колкото се може повече приятели, за да знаят и да са наясно що за обслужване имаме.

Тази статия споделих и във Форума на Разходка.ком, както и в Свежо.нет, за да получи повече гласност.

За plamenpetkov
Strange person...

5 Responses to Stake House Кристал в Стария Несебър – Няма такова обслужване просто – До кога?

  1. longanlon says:

    stake house ще да е къщата на пържолите, но отношението си е като че ли нормално за у нас – затова най-много българи (статистика от вчера – битиви) са почивали в Гърция

  2. Инчо says:

    Без коментар.Подобна история за обяд,обаче имах аз.Не поня как се казваше кръчмата пак с „изглед“ те така се прави туризъм…

  3. Николай says:

    1. Кога Българина като клиент ще се научи, че трябва да се държи кутурно. 2. Много грешното насаждане, че клиента винаги има право. 3 Защо трябва да се ходи на ресторант в 22.00, 22.30ч. та ресторанта е за вечеря. Само ние Българите отиваме в 22.00ч на ресторант не за да вечеряме, а да пием по 1,2 със салатка. Белите хора сядат в 19.00 20.00ч да веяерят. След това някъде да пийнат и после на дискотека. Никой сервитьор не иска да обслужва българи по морето. Най селския клиент. Пък и с претенции. Да не говорим за бакшиша. Ние нямаме нужната култура. Сори, но това е положението.

    • Krasimir says:

      Последният коментар сигурно е от същия сервитьор , ако изобщо знае как се работи с компютър или от управителя на заведението . Само преди няколко дни имахме нещастието да попаднем там , защото само там от всички ресторанти покрай морето имаше места и сега ми стана ясно защо. Абсолютно селско тарикатско държание на сервитьора към всички клиенти независимо българи или чужденци. Когато някой се опитваше да го попита нещо отговаряше момент и изчезваше за 10-15 минути .Пускаше дебелашки шеги и нагло си искаше бакшиш от всяка маса. Абсолютно същата свинщина по масите . Аз мисля че се държа достатъчно културно в заведенията и в случая селянина не бях аз. Какъв е проблема какво ще си поръчате , нали като минеш по улицата те дърпат и канят не винаги най лицеприятни чичковци , поне да поставят по едно хубаво момиче че да привлича клиенти.
      Та моят призив е ,НЕ ХОДЕТЕ В РЕСТОРАНТ КРИСТАЛ НЕСЕБЪР , СТАРИЯ ГРАД явно всяка година работят едни и същи хора с едно и също просташко отношение към клиентите. Има толкова хубави ресторанти с прекрасно отношение към всеки клиент независимо дали са от нашенско село или чужденци.

  4. Анонимен says:

    Преди няколко дни бях във въпросния ресторант Кристал в стария град Несебър и случайно видях как бармана разрежда 1:1 наливната бира с газирана вода…не мисля, че има нужда от повече коментари…

Вашият коментар