Дните на безделника

От няколко дни насам съм безделник, което отдавна не ми се беше случвало. Може би от последните 5-6 години насам🙂

Случи се така, че съм без работа, поне за момента. Не съм отчаян, нито пък сърдит на някого. Знам, че всичко се случва поради някакви причини. Извел съм си необходимите поуки и се надявам, че няма да допускам за напред да се случат някои от грешките които съм правил.

Осъзнах, че не е достатъчно да си даваш зор за да напредваш в кариерата, да работиш извънредно и да се опитваш да огрееш навсякъде. В крайна сметка всичко това започва да се възприема като даденост, като нещо което ти така или иначе правиш и постепенно то не се оценява по достоен начин. Оценява се с пари ще каже някой – парите не са всичко, когато минеш границата от парите, които са ти достатъчни да си покриваш нуждите и още малко за да спестяваш, то вече те вълнуват други неща. Другаря Маслоу го е измислил доста отдавна това нещо в своята пирамида на потребностите. Свалям му шапка.

По нататък вероятно ще напиша в блога някои мои разсъжденя относо работата и т.н., но засега ще си ги спестя т.к. гледам да се дистанцирам поне за няколко дни от подобни мисли.

Направих си план списък какво ще свърша през тези няколко дни, в които няма да мисля за работа (или поне ще се опитам да не мисля):

  • ремонтирах някои наложителни неща в апартамента
  • подредих личните вещи, които се ширеха из целия апартамент въпреки че в него живеят още трима членове на семейството ми
  • ще подредя снимките и музиката в електронен вид, които имам и са в 100 различни папки
  • ще пиша в новия ми тематичен блог свързан с разходки и туризъм – Razhodka.com
  • ще гледам научнопопулярни филми на National Geographic, които отдавна искам да гледам
  • ще чета книги и статии в интернет
  • ще се видя с хора, които съм пренебрегвал до момента – отново заради работата ми.
  • ще отделя време на семейството ми и най-близките
  • други дейности, които ще ме разтоварят психически от натрупалото се напрежение и стрес – спорт, разходки ако е хубаво времето и т.н.

Прекрасно е, че имам подкрепата на всички около мен и се чувствам спокоен, въпреки глупостите които се случиха.

Относно plamenpetkov
Strange person...

5 Responses to Дните на безделника

  1. Val казва:

    я виж колко много ще се обогати животът ти като ‘безделник’…
    и аз съм в същия клуб🙂

  2. krassyo казва:

    Колега-линуксаджия безделник като мен🙂 Не си сам в начинанието си.

    Не съм запознат какво и защо и как е станало та се е случила работата с навлизането в безделен стадий, но само един съвет – главата високо горе! Въпросът работата ти да те окрилява и шефът да е благодарен за извънредните усилия. Когато едното от двете започне да куца, бий си камшика от рано. Това е моя девиз. Пък и фрийланс не е лоша алтернативна идея като цяло.

    Като малко бонусче слагам те в блогрола си🙂

  3. krassyo казва:

    Апропо бил си на феста май ама не си се обадил😉 Ша си дърпаме ушите.

  4. plamenpetkov казва:

    Благодаря за линк-а krassyo и аз ще те добавя в моя blogroll.
    А иначе да, прав си за работата – трябва да виждаш смисъл и да ти носи удовлетворение, не само парите са важни.
    За фест-а сори, че не се обадих, бях за 2-3 от презентациите и ми хареса и почивките лафихме с Мишо и Стайлиус. Но това не означава, че не можем да се запознаем друдаге на по бира, нали🙂

  5. krassyo казва:

    Мерси за линк ексчейнджа🙂
    Иначе то на мен малко ми беше напрегнато тогава щом съм блял и не съм те скивал даже🙂
    Разбира се. С удоволствие. Даже можем да спретнем нещо с теб, Стайлиус и Мишо, че и тях не съм ги скивал отдавна🙂

Вашият коментар

