Xenon: Необходимост или гъзария

От няколко дни насам съм с xenon на късите светлини на Алфетката ми. Да му мислят тези в насрещното движение…

Досега бях с крушки H7 – Osram SilverStar и въпреки, че са скъпички – по 25лв. парчето, не бях особено доволен от тях и някак си все ми се искаше да си включа фаровете за мъгла за да виждам по-добре при нощно шофиране. С xenon-а нещата определено се подобриха и сега дори не се сещам да включа дългите, когато шофирам извън града – пред мен е като ден. Просто няма база за сравнение.

Модела, който използвам е с 50W крушки, за сравнение на стандартния xenon са 35W, разликата не знам каква е точно, според някой източници тези би-трябвало да светят още по-добре от стандартните на пазара. Крушките ми са 4300K, което означава млечно бяла светлина – почи няма син отенък. За да са по-сини (т.е. по-гъзарски) се използват крушки с цветова температура 6000K  и нагоре, като обаче се има предвид че с увеличаване на Келвините пада истинската видимост но пък се покачва ефекта „гъзария“ Нека всеки обаче си прецени за себе си, кое е по-важното – аз предпочетох най-голям ефект на видимостта.

Комплекта баласти е китайско производство, съответно по-евтино и вероятно по калпаво, та се опасявам дали ще имам светлини при -20 градуса навън, но все пак съм оптимист и вярвам в развитието на технологиите на жълтурите – или поне така ми се иска. А и в крайна сметка такива температури са рядкост по нашия край.

Моето мнение е, че монтирането на xenon е необходимост. Дори някъде четох статистики с колко хиляди би се намалил броя на жертвите при катастрофи в EU, ако всички си поставят такива светлини, цифрите бяха големички. Дали е по-добре да предпочетем made in china вариантите или 5-6 пъти по-скъпите оригинални модели на Philips, Hella и другите не мога да кажа, но времето със сигурност ще го покаже.

Публикувай статията в Svejo.net

Относно plamenpetkov
Strange person...

2 Responses to Xenon: Необходимост или гъзария

  1. Pingback: Камъкът се пука от студ « Блог на Пламен Петков

  2. didkata казва:

    Преди два дена видях към 4 снигорина из града. Бих казала, че тази година са по мобилизирани от миналата, която беше някакъв ужас с тия снегове.

Вашият коментар

