Мобилен Маркетинг

123771571_40d2b05e37 Под мобилен маркетинг ще разбираме комбинацията от Мобилна телефония, SMS (Short Message Service) и MMS (Multimedia Message Service) услуги и тяхното използване за целите на маркетинга.

Напоследък ми се наложи да се поинтересувам малко повечко по темата, т.к. пиша дипломна работа свързана с Интерактивния Маркетинг и има ли той почва у нас. Темата се оказа изключително интересна и реших да споделя малко размисли.

Мобилният маркетинг стана популярен в началото на 2000-та година в Европа и части от Азия когато фирмите започнаха да събират мобилни номера на своите клиенти и партньори и да им изпращат SMS съобщения с една или друга цел. (В повечето случаи съдържанието на тези съобщения е нежелано). По данни от изследвания на  GSM Свят за 2001 година са изпратени над 200 милиарда SMS-a.

Положително влияние определено оказват и все по-ниските и достъпни цени на мобилните телефони и мобилните услуги както у нас така и в другите страни от Европейския съюз. С масовото навлизане на мобилните телефони сред населението, се увеличава и използването на SMS и MMS за комуникация.

В последните няколко години SMS се изгради като легитимен рекламен канал, масово използван от фирмите за комуникации с техните клиенти и партньори. Това стана благодарение на ограниченията, които се направиха в областта и въвеждането на правила и добри практики за мобилната индустрия (Включително мобилната реклама).

Оказва се, че това е мощен инструмент в ръцете на маркетолозите, поради естествената природа на писането на съобщения. Хората вземат със себе си своя мобилен телефон навсякъде. Така изпратеното послание може да достигне аудиторията си по всяко време и на всяко място. Освен това по-вероятно е sms-а да бъде прочетен, за разлика от е-мейл посланията, които биват игнорирани с лека ръка в тези времена на СПАМ и множество филтри по мейл боксовете.

Най-важното предимство на този канал за комуникация с аудиторията е скоростта. Възможно е да създаде кампания за минути и след още няколко тя да бъде на екраните на вашите потенциални клиенти. В ситуация, когато се изисква бърза реакция на пазара, или отговор на конкурентна стъпа, това е незаменим начин.

Използвайки моблният маркетинг много лесно можете да направите рекламната си кампания Интерактивна. Възможно е да накарате клиента да отговори с определена ключова дума, като така получи специален купон за отстъпка при закупуването на продукт или допълнителна информация за него.

Като минус мога да отбележа, че така проведена рекламна кампания може да се окаже скъпо удоволствие и трябва много внимателна преценка на бюджета спрямо търсения резултат. Добрият подбор на целевата група, която ще бъде облъчена с sms-и също ще спести средства.

И в заключение бих казал, че бъдещето е по-скоро на MMS маркетинга, като причините са обективни: по-богати възможности: музика, видео, снимки. Единствената пречка в момента това да се случи е високата цена на брой изпратен MMS и недобрата инфраструктура на мобилните оператори поне в България.

 

Още информация по темата можете да откриете на следните адреси:

Интернет Реклама: SMS Business

Относно plamenpetkov
Strange person...

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: